Skip to content

SEO – kodulehe optimeerimine

Mis on SEO?

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine on digiturundus strateegia üks olulisim osa, mille abil saad sina tõsta oma veebilehe nähtavust Google’s ja jõuda potentsiaalsete klientideni orgaaniliselt. Vastates oma kodulehel otsija kavatsusele (Search intent) edestad konkurente ja kasvatad mitmekordselt oma lehe liiklust. Kui võtad eesmärgiks parandada oma ettevõtte positsiooni otsingutulemuste lehtedel (SERP-idel – Search Engine Result Page) ja suurendada veebilehe külastatavust omal käel või minu abiga, siis oled õigel teel. See ongi kodulehe optimeerimine ehk kõige alus.

Seo kodulehe optimeerimine – strateegia

See hõlmab paljusid erinevaid tehnikaid, kuid kõige olulisemad neist on kodulehe seo optimeerimine sisu osas. Palju edu toovad ka tehniline optimeerimine ja lingi ehitus. Märksõna analüüs peab muidugi sul varasemalt olema tehtud. Ideaalis tuleks teha märksõnade kaardistamine kõige esimesena, siis planeerida sisu ja alles siis paigutada see veebilehele. Kodulehe disain on kõige viimane etapp kodulehe tegemise juures.

Sisu optimeerimine tähendab veebilehe sisu kohandamist nii, et see vastaks otsingumootorite algoritmide nõuetele, samas säilitades selle kvaliteedi ja kasulikkuse inimestele ehk sisu peab vastama otsija kavatsusele. Sisu optimeerimine hõlmab tavaliselt sihtrühmale kohandatud võtmesõnade kasutamist, meta-andmete optimeerimist ja põhjalikke tekstilisi kirjeldusi. Kõige parem on viia läbi kliendi intervjuud, millest saad sa päriselt teada, kas sinu toode või teenus kõnetab sinu klienti või mitte. Sealt saad kuldaväärt infot – selle nipi andis mulle Timo Porval, kes veab meeletult ägedat kogukonda nimega Turunduslabor, mille toel on Rolevents SEO teemadest väga palju õppinud.

Tehniline seo

See hõlmab eeldab kodulehe koodi optimeerimist, mis omakorda aitab kaasa lehe laadimiskiiruse vähenemisele ja kohandab kodulehe paremini mobiilsetele seadmetele. Mis on hea veebilehe kiirus? Hea kodulehe laadimiskiirus jääb alla 1,5 sekundi. E-poodidel 2 sekundi. Kiirust võtavad alla enamsti liigselt lisatud pluginad, mis on omavahel konfliktis ja ei sobitu üksteisega, kuid ka Javascriptiga valmistatud vidinad. Tihti tahetakse kasutada vingeid pop-up lahendusi, mis on aga enamasti raske javascript koodi jupp ja on hoopis kiirusele kahjuks. Rääkimata üksteise otsa istutatud pop-up-idest, mis teevad kasutajakogemuse väga halvaks. Kõiki neid saab kasutada, kuid seda tuleb teha mõistlikult.

Enamik veebilehti saavad esimesed suuremad võidud (linkimise kõrval) abi just tehnilise poole parendamisest. Siia hulka ei kuulu vaid piltide optimeerimine vaid ka siselinkimine. Hea selgitus sellele on ka see, et kui sa teed näiteks facebooki reklaami või tellid sisuturundus artikli, siis kui inimene maandub lõpuks sinu aeglasele või veel hullem, katkisele lehele, siis pole see hea. Mõtle nii, et Google, milles sa esile tahad tulla, omab seda infot, mida sa talle andnud oled. Ta robotid kammivad sinu ja su konkurentide veebi ning kui veeb on robotitele arusaadavaks tehtud, siis on seda ju ka lihtsam otsijate kavatsustega kokku viia. Siinjuures on ikkagi oluline hea veebilehe kasutusmugavus (UX).

Pilt näitab, mis on hea veebilehe kiirus - alla 1.5 sekundi. TBT ehk time to first byte 0ms.

Lingiehitus on oluline osa SEO-st, mis hõlmab veebilehele kvaliteetsete ja autoriteetsete linkide saamist. Mõtle nii, et: “Kui sul on 5€ ja Chuck Norrisel on 5€, siis Chuck Norrisel on ikka rohkem”. Ta on lihtsalt autoriteetsem. Temale viidatakse rohkem. Ja see aitab parandada veebilehe usaldusväärsust (autoriteeti) ning tõstab selle positsiooni otsingumootorite tulemustes kõrgemale. Kõige parema analüüsi konkurentide lehtedele suunavatest linkidest saab kasutades ahrefs.com tööriista.

Eelmises lõigus mainitud siselinkimine on samuti oluline. Sinu blogi ja e-pood peaksid olema ühendatud. Miks? Sest Google ja teised otsimootorite robotid kammivad veebi läbi linkide. Liikudes lingilt lingile võivad nad avastada sinu uusi blogipostitusi või teisi alamlehti, seega on oluline need omavahel ühendada õigesti. Ei saa suvaliselt linkida ning lingil peab olema ka õigesti seatud ankrutekst.

Entity Search Engine Optimisation

Ehk läheme veel sügavamale! Veebilehe indekseerimine tähendab, et robotid, mis põhinevad masinõppel “loevad” su veebilehe koodi. Kui meie saame aru, et rääkides näiteks kassitoidu toiteväärtusest on see seotud ilmselgelt kassidega, siis masinõppivale robotile tuleb kõike, mis veebilehele lisatud on, selgeks teha. Praegu naudime me kõik veel seda, et saame masinaid aidata meist paremini arusaamisel. Kes seda teevad, on interneti otsingumootorites nagu Google, Bing jpt eespool. Masinõppel pole veel seda semantilist teadmist, aga siin saadki sina abiks olla. Samuti nagu sa optimeerid oma piltide alt text’i, et aidata neid, kes kasutavad ekraanilugereid, saad sa teatud tegevustega öelda veebilehel “ronivatele/koodi lugevatele” (crawl) robotitele, millest sinu veebileht ja selle alamlehed räägivad.

Kas veebilehe optimeerimine osta sisse või teha ise?

SEO on äärmiselt oluline osa digiturunduses, mis aitab sinu veebilehe külastatavust orgaaniliselt suurendada. Seega, jah, seda on sulle vaja. Kui tead, mida teha, saad selle ka ise tehtud. Kuigi ilma makstud tööriistadeta on sul oluline info osa puudu. Või siis võtab selle info leidmine väga kaua aega. Mina näiteks õppisin seda teemat paari aasta jooksul enne, kui tekkis arusaam, mida ja kuidas teha. Kuid tõeline edu tuleb ikkagi kallitest tööriistadest, mille sa muidugi võid endale ka soetada. Kuid kes siis samal ajal sinu teenuseid müüb? Kes sinu klientidega suhtleb? Seega, küsi julgelt minult abi, et tellida SEO kodulehe optimeerimine. Makstud reklaami on lihtsam teha, kuid enamik inimesi vaatavad õudusega Google otsingus esimestel kohtadel olevatest reklaamidest mööda.

Vaata, kuidas me viisime Klaasiprofid Google’s mitme märksõnaga esimeseks ja edestasime palju suurema tuntusega konkurente. Seda aitas nende puhul teha uue kodulehe tegemine, mille valmistasin SEO põhimõtetest lähtuvalt. Tänaseks see ettevõte reklaami peaaegu, et tegema ei peagi, sest kogu liiklus tuleb orgaaniliselt. Küll aga aitab strateegiat toetada sotsiaalmeedia turundus reklaamide näol, nö. hooaja välisel ajal. Igaljuhul saavutab SEO optimeerimine stabiilselt kasvava liikluse ja mitmekordse käibe kasvu. Kas soovid samasugust lahendust?