Kodulehe tegemine
või
veebilehe tegemine
Trummipõrin… digiturunduses tähendavad kodulehe tegemine ja veebilehe tegemine mõlemad ühte ja sama – sinu uut, näiteks Zone.ee, veebiserveris asuvat veebilehte, mis võib olla blogi, eluloo kirjeldus, e-pood, teenuseleht, uudistesait jne. Või ka üheleheline maandumisleht, mis täidab vaid kontaktide kogumise rolli. Toodete ja teenuste otsimine algab alati otsimootoritest.
Sina jõudsid siia, sest sind huvitab kodulehe tegemine? Ma tean seda, sest just sellele märksõna fraasile ma selle lehekülje alamlehe olengi optimeerinud. Selle otsingumahud on ka praegusel ajahetkel suuremad, kui märksõnal “veebilehe tegemine”. Vahe on kohati lausa kümnekordne.
Seega, kui otsisid “kodulehe tegemine” ja jõudsid muude vastete hulgast ka minu lehe peale, siis olen sellega ma ära tabanud sinu otsingukavatsuse. Võime nüüd väita, et selle veebilehe alamlehe SEO on Google otsimootorile õigesti optimeerinud. Kui sa nüüd saad siit enda jaoks selle info, mis tõstab usaldust minu vastu teed sa suure tõenäosusega päringu jaluses oleva kontakti vormi kaudu, siis see omakorda tõstab usaldust Google algoritmide silmis. Sest nad näevad, et otsija kavatsus ja pakutud otsitulemuste seast leidus lehel midagi, mis vastas ootusele ja millel tehti mingi lõplikum tegevus – konversioon.
Kodulehe disain
Enamikul juhtudest otsitakse disaini, kui. mõeldakse, et on vaja uut kodulehte. Mõnes mõttes on täna sellega päris lihtne. Valid disaini ja siis hakkad seda muutma ja muutma ja muutma. Kuniks välja tuleb midagi teistsugusemat, kui algselt plaanis oli.
Disain on loomulikult oluline, samuti nagu ka kodulehe kasutatavus ja mugavus. Veel olulisem on SEO, see, mis toob lõpuks reaalseid päringuid sinu kodulehelt.
Disain pole see, mida “näevad” otsingumootorite robotid. Tõsi, kui neile pildi kirjelduses öelda, millega tegu, siis saavad nad sellest aru, aga ma küsin sinult: “Millal sa viimati otsisid internetist märksõnu nagu kolmnurkadega või videotega veebileht?” Ei otsinud? Ilmselt keegi ka ei paku seda, sest sellele pole nõudlust. Mida, aga otsingumootorid mõistavad, on sisu. Hea sisu paigutatuna mugavalt kasutatavasse disainitud kesta, see toob päringuid.
Mida tähendab kodulehe tegemine?
Kodulehe tegemine on protsess, kus ma teen sinu domeenile uue veebilehe. Kui me muudame olemasolevat vähe, siis on teemaks pigem kodulehe hooldus ja haldus. Kuid, kui midagi teha, siis korralikult. Ja see tähendab minu silmis palju eeltööd.
Esiteks, meil sinuga ja su tiimiga peab olema hea klapp. Lisaks proovin vältida seda, et ma sama valdkonna konkurentidele samu töid ei teeks. Miks? Sest, et see poleks sinu ega su konkurentide osas aus.
Minu lähenemise juures, mis toetub Turunduslabori parimatele praktikatele, mida olen aastate jooksul katsetanud, saan sinu äriga väga hästi tuttavaks. Me läheme päris süvitsi.
Kodulehe valmistamine koos minuga tähendab, et me teeme esmase konsultatsiooni. Selle jaoks oleks hea, kui sul on teada, miks on sul uut kodulehte vaja? Kui selle konsultatsiooni käigus leiame ühise keele, siis liigume edasi.
- Intervjuu sinu ja su tiimiga – kui kõik klapib, teeme mulle selgeks, kuidas sinu äri päriselt käib.
- Intervjuud sinu klientidega – 95% juhul saavad ettevõtjad ja turundajad seeläbi uut ja isegi üllatavat informatsiooni
- Valime turundusmudeli ja märksõnad – Leiame märksõnad ja otsustame turundusmudeli ning strateegia, mida kasutada müügi tõstmiseks.
- Koostame struktuuri – Paneme paika olulised turunduse müügielemendid ning koostame veebilehe struktuuri
- Disain – nagu näed, on see alles viimases otsas. Olen üsna minimalistlikku stiili viljelev, sest see tähendab ka reeglina kiiremat veebi ja kiirem veeb on jällegi kasutajasõbralikum.
- Testime – Kasutan vajadusel tehnilist partnerit. Tutvute lehega ja saan selgitada, kuidas seda kasutada.
- Viimane lihv – Lisame lehele veel viimased plokid sisu ja kontrollin veebilehe viimast korda üle.
- Avaldan veebi – Kui me teeme täiesti uut lehte, siis nüüd saab hakata analüütikat külge ühendama. Kui varem oli veeb olemas, siis kogu eelnev tuleks läbi viia testkeskkonnas, mis on eraldi serveris.
Kas ongi valmis?
Siit edasi sõltub sinu soovidest. Kas soovid, et jälgin kodulehele tulevat liiklust Google Analytics abil ja vajadusel teen korrektuure. Võib-olla on sul vaja abi Google kontode ühendamise ja haldamisega. Kas tead näiteks, mis on Google Search Console? Need tööriistad on vajalikud, et saaksime monitoorida ja vajadusel muuta juba niigi head sisu veel paremaks. Olen seda pidanud tegema nii enda, kui ka klientide lehtedel juba sellepärast, et Google’le meeldib värskus. Kui teeme praegu lehe ja jätame selle pikaks ajaks uuendamata, siis kukume otsingupositsioonidelt kolksti varsti alla. Ja no lisaks, konkurendid ka enamasti ei maga.
Seega sellest võiks pigem kujuneda pikemaajalisem koostöö? Mul on tööriistad, millega saame silma peal hoida sinu konkurentidel – ikka selleks, et neid edestada. Või, kui su ettevõttel on olemas oma Facebooki leht ja Instagrami konto, siis sotsiaalmeedia turundus on teine minu kirg, milles suudan sulle uusi kliente leida. Ütlen rõõmsal meelel, et digiturundus ei pea sulle meelehärmi valmistama. See peab sind aitama ja sulle kasu tooma!
Oota, aga veebilehe loomine – mis see maksab?
See sõltubki sellest, mida sa päriselt tahad? Lihtsalt uut veebilehte, mis näeb nägus välja? Saab, hinnad algavad ca 500-st €-st. Sellisel juhul saad sobiva eelvalitud templiidi peale mingi info oma ettevõttest. Sellel on puudu SEO ja see ei hakka sulle päringuid tooma. Toimib täpselt nii nagu sa seda ise jagad. Nagu visiitkaart sinu taskus. Kui sa ei ütle, et see sul olemas on, ei tea sellest keegi.
Kui soovid päringuid toovat veebilehte, siis selle tegemise hind kujuneb vastavalt tehtud töömahule. Selline koduleht on visiitkaart, mida otsitakse tikutulega taga, aga vahe on selles, et Google näitab suuna selle tasku või lauasahtlini, kus see parasjagu on. Ja see toob juba inimesed orgaaniliselt sinu lehele. Mõtle seda, kui ühekordset suuremat summat, mis pika aja peale ära jaguneb. Päringuid toova veebilehe loomine on hinnalt alates 2000-st eurost.
Oluline on ka kogu protsessi perioodi pikkus. Muidugi on võimalik veebileht teha tundidega. Seda reklaamivad kõik. Tummine ajalisa tuleb sellest, kui kiiresti õnnestub kliendiintervjuud läbi viia, kui suur on märksõnade maht ja lisaks palju teisi faktoreid. Seega võib see venida ka 2-3 kuuliseks protsessiks. Aga jällegi, kui teha, siis korralikult?