Digiturunduse uusim amet – (ca. 3 minuti lugemine)
Enamike inimeste jaoks on sotsiaalmeedia midagi, milles lahutada meelt, suhelda inimestega. Igaüks saab seal avaldada oma arvamusi ja mõtteid teemadest, mis neile enim korda lähevad. Sarnaselt mõtlejad koonduvad gruppidesse. Või jälgivad koos teistega põnevate isikute, firmade kanaleid või üritusi. Kuniks see on tasuta. Seega, kui see on meelelahutuseks, siis “sotsiaalmeedia spetsialist” tundub nagu mingi väljamõeldud amet? Minu jaoks kindlasti mitte.

Eestis kasutab sotsiaalmeediat ligi kolmveerand rahavastikust (täpsemalt 986 000 inimest – allikas: Milos Reklaam kokkuvõte digiuuring 2021 aastal). On ilmselge, et igal sotsiaalmeedia platvormi külastaval inimesel on omad soovid, unistused, vajadused. Ajatu ettevõtete küsimus: “Kust leida uusi kliente?” – on vastatud! Nüüd jääb järele küsimus – “Kuidas”?
Sotsiaalmeedia turunduse strateegia
Digiturundus on väga lai mõiste ja kätkeb endas nii kodulehe tegemist, haldamist ja SEO seadistamist. Samuti on selle osa e-maili turundus ja sotsiaalmeedia haldus. Kõik on omavahel lõpuks seotud. See, mis toimub veebis peaks olema kajastatud sotsiaalmeedias. Nende omavahelise liikluse analüüs (Google Analytics jpt) on võtmeks kasvule.
Digiturundaja minus ja ka sotsiaalmeedia spetsialist, ütleb, et lisaks populaarsetele sotsiaalmeedia kanalitele on ka SEO kodulehe optimeerimine äärmiselt oluline. Suudan koostada sellise strateegia, mis neid ühendab. Oskan seadistada vajalikud Google kontod, et õige info oleks alati käepärast. Olen aidanud mitmel ettevõttel ja üritusel sotsiaalmeedias ning Google’s silma paista ja seeläbi nende käivet kasvatada.
Mis on sotsiaalmeedia spetsialisti palk?
Selle tohutu digiturunduse potentsiaali kätte saamine pole loomulikult tasuta! Sotsiaalmeedia haldusele kulub vähemalt samapalju aega kui inimesel, kes parasjagu näiteks kassivideosid vaatab. Sisu peab olema hästi sõnastatud ja selgete sõnumitega. Reklaami ostmine ja korduvsihtimine ehk retargeting vajab oskusi. Aeg on raha ja raha on tavaliselt alati puudu peab tegema raha.
Töötasu sõltub, nagu ikka, selle mahust. Väiksemate tööampsude puhul saab hakkama 35-50€ tunnitasuga. Suuremamahuliste tööde kõrval, mis hõlmavad mitme kanali haldust saab arvestada ka fikseeritud kuutasu põhist arveldamist kanali kohta. Näiteks Facebook ja Instagram sisuhaldus al. 300€/kuu (enamasti selline 4-5 postitust kuus koos visuaalide disainiga), Facebook reklaam kampaania tegemine summas al. 350€/kuu (lisandub kampaania eelarve). Kuid 4-5 postitust kuus toimib vaid vähestel. Mida suurem on sinu valdkonnas konkurents seda rohkem pead sotsmeedias toimetama.
Sa pead looma videosisu või teeb seda sinu palgatud sotsiaalmeedia spetsialist. Et ühendada sinu brändi ideed, tooted ja teenused populaarsete trendidega ei ole tihti lihtne. Üks asi on filmimine, teine asi ka montaaž. Muidugi on võimalus kasutada ka influentsereid. Kuid nende valimisel tuleb teha korralik eeltöö. Vastasel juhul raiskad tooteid, annad teenuseid tasuta ära ja kaotad kõige väärtuslikuma – aja, mida sa kunagi tagasi ei saa.
Igaühele oma sotsiaalmeedia spetsialist?
Kui ettevõtja loob tarbijatele väärtust läbi oma toodete ja teenuste, siis peakski ta just sellele pühenduma, et pakutav oleks maksimaalselt hea. Aega, mida meist keegi tagasi ei saa tuleks ju kasutada sedasi, et sellest saaks luua rohkem väärtust. Selmet on mõistlik jätta kingsepale kingaparandus ja IT inimesele programmide koostamine. Ning las digiturunduse spetsialist hoolitseb sinu digikanalite eest. Võta minuga ühendust kohe kui tunned, et tahad oma sotsiaalmeedia turunduse korda teha. Mina pakun sellele lisaks ka veebihaldust ja natuke abi ka SEO ning Google kontode halduses (tunni või kuutasupõhiselt). Tavaliselt eelneb koostööle põhjalik intervjuu (tasuline) ja minupoolne pakkumine. Väga põnev on ka e-maili turundus, mis ei ole surnud ja ei sure ka kindlasti kunagi, öelgu seda kes tahes.

*Summad on näitlikud ja võivad varieeruda sõltuvalt töömahust ja kanalist. Summadele lisandub käibemaks 20%.