Skip to content

Ettevõtja sotsiaalmeedia ABC

Sotsiaalmeedia kulutab kõik su aja, ettevõtjal on võimalus oma aega säästa kui palkab sotsiaalmeedia spetsialisti.

Mis sind Facebook Meta kontodel ees ootab? – (5. minuti lugemine)

Nii erakonto kui ka ettevõtte konto näevad peale vaadates sarnased välja. Kui sul on juba mõlemad kontod, siis võib esialgu see kontode majandus üsna keeruline olla. Ja ma luban, et ega see eriti palju kergemaks ei lähe. Kui sa just selle ühe kanaliga ei piirdu. Või kui sa ei võta endale aega, et sealsed nipid endale selgeks teha. Ettevõtja sotsiaalmeedia ABC näitab, kuidas luua endale hea sotsiaalmeedia digiprofiil.

Sisukord:

Sõltuvalt sinu plaanidest sotsiaalmeedia turunduses, võid kokku puutuda lisaks Facebookile veel mitmete kontode ja koodijuppide seadistamisega. Seda siis, kui sa otsustad kontrollida oma sotsiaalmeedia haldust ise, selle asemel, et osta see teenusena sisse. Üks on kindel, ole valmis pidevateks muutusteks – nagu näiteks viimatine Facebook/Meta nime uuendus. Loe selle kohta hiljem minu blogist!

Erakonto

Sinu tavaline Facebooki sein. Jagad seal enamasti oma elusündmusi, osaled aruteludes jne. Saad selle keerata nii lukku või lahti kui soovid. Lihtsalt kuluta meeletu hulk aega, et õige info üles leida. Üldisem erakonto eesmärk olla osa sotsiaalsetest gruppidest, kogukonnast, suhelda sõprade ja lähedastega. Kui me oma tavakontolt midagi postitada tahame, siis saame seda teha kohe. Facebook ise ju kutsub sind oma mõtteid jagama. Sul saab olla vaid üks Facebook’i konto, mis on seotud sinu isikuga.

Facebook Meta Business Suite.

Välimuselt justkui sarnane tavalise kasutaja profiil. Kusjuures Facebooki leht polegi enam “leht” (page). Kõik uued (alates 2021 valmistatud) “lehed” on nimetatud profiilideks. Lihtsalt ettevõtte profiil. Sellega tuleb kaasa Facebook Business Suite ehk ärikonto halduse leht, mis annab veidi rohkem võimalusi postitamiseks ja infot oma jälgijate kohta.

Äriprofiil esindab ettevõtet või brändi ja kirjeldab pakutavaid tooteid/teenuseid. Ettevõtte eesmärk sotsiaalmeedias peaks olema luua kogukondi. Oma kõige lojaalsematest klientidest. Aga ka osaleda teistes sarnastes gruppides, jagades oma professionaalset erialast/teemakohast arvamust. Sinu äriprofiil on avalik ja kõik võivad seda külastada või sellest loobuda.

Ühel kontol võib olla mitu äriprofiili, mille haldus toimub siit samast (Business Suite). Kasvõi mitme inimesega korraga inimest korraga. Selleks on võimalus määrata “lehe” rollid – erineva tasemega ligipääs kontole. Nt. saad piirata, kes saab postitada (moderator, editor) või kes reklaamida (ads) või kellel on kõik õigused – (admin).

Ettevõtja sotsiaalmeedia ABC – ole asjakohane – alati!

Kõige olulisem on olla relevantne. Seetõttu peaks uudisvoos olema ikka ja jälle uut infot, kuid meeles peab pidama ka, et kõik lehega liitujad pole sinu tegemisi algusest peale jälginud. Ettevõtetel on võimalus oma sõnumeid jälgijatele esitamisel ajastada, näha oma jälgijaskonna infot, reklaamida õigele vanuserühmale jne.

Kuidas luua Facebook Meta lehte – “profiili”?

Lehe loomine on üsna lihtne. Mine aadressile https://facebook.com ja sisselogimise akna all näed “Create new page” nuppu.
“Aga sa ju ütlesid, et profiil, mitte leht!” Juba juhe koos jah. Väga hea, alusta ikkagi lehe loomist ja liigume edasi.

Edasi pead logima sisse oma facebook’i kontole, millega tahad profiili luua. Võid luua selle ettevõttele, brändile või avaliku elu tegelasele.

Facebook, Meta sisselogimise vorm, mille all on uue lehe loomise võimalus

Peale lehe loomise nupu (Create new page) vajutamist saad lisada pildi (logo) ja kaanepildi. Sa ei pea neid kohe lisama, võid hiljem kujundamisega tegeleda. Sul palutakse veel ühendada oma uus leht teiste Facebook Meta omanduses olevate äppidega. Näiteks WhatsApp. Aga sa ei pea sedagi kohe tegema, kuigi see on kasulik ja korrektselt täidetud profiili jagab FB algoritm ka teistest enam.

Kui sul on WA konto olemas, siis saad reklaami tehes ka sealsetele kasutajatele oma reklaamsõnumid optimeerida. Kokkuvõttes peaksid saama endale alustamiseks sellise pildi (vt. allpool). Mina tegin õppematerjalide jaoks lehekülje ja nimetasin selle “Puuks ja Punaseks”. Kas ja kui kauaks see alles jääb, näitab aeg, kuid kasutan seda erinevate õppematerjalide koostamiseks iseendale ja kõigile teistele huvilistele. Oled oodatud jälgima!

Ettevõtja sotsiaalmeedia ABC. Ekraanipilt Puuks ja Punaseks Facebooki näidislehe uudisvoost.

Kuidas vahetada Facebook Meta lehtede vahel?

“Jälle see leht, kus profiil on?” Noh jah, sa lõid küll ettevõtte lehe, aga see käitub oma jälgijatega suheldes kui profiil. See tähendab, et sul on võimalik Facebooki külastada ka oma äriprofiilina. Eriti mugav just mobiilist brausides. Vajuta ja hoia peal oma isikliku profiili nupul ning avaneb valik sinu hallatavate profiilide vahel. Lisaks sellele on olemasd mobiilile Facebook Business Suite (endine Pages Manager) äpp, kuid mina isiklikult seda ei kasuta. Profiili vahel vahetamine on lihtsaks ja mugavaks tehtud. Ning analüütika jaoks on ikkagi desktopil suured eelised.

Ettevõtja sotsiaalmeedia ABC. Ekraanipilt Facebooki lehe vasakpoolsest menüüst, millelt vahetatakse erinevate facebooki lehtede vahel.

Üleval pool vasakul on sinu lehe nimi ja alla suunav nool avab menüü, milles on sinu loodud või sinu hallatavate lehtede nimekiri. NB! Veendu alati millisel profiilil sa parasjagu oled!

Kui panid tähele, siis arvuti ekraani vasakul pool menüüs, sinu ärinime all, asub Business Suite. Sealt saad kiirelt vastata lehe jälgijate sõnumitele ja postituste kommentaaridele. Aga ka postitada ning postitusi ajastada. Veel leiad samast tulbast altpoolt reklaamide osa – Ad Center. Soovitan sul kindlasti avada ka “Settings” – vasakul menüüs olev hammasratta ikoon – ning vaadata läbi, mida seal teha saab. Midagi sa seal katki teha ei saa, kui kohe linnukesi lisama ei asu. Loe enne ja googelda, kui kohe ei mõista. Googles on kõik vastused olemas.

Et asja veel keerulisemaks teha ja sind edasi lugema suunata ütlen, et on olemas veel Facebook Meta Business Manager. Räägin sellest oma blogis kindlasti.

13 sammu õigesti täidetud Facebook Meta äriprofiilini

Kõige lihtsam on järgida Facebooki enda soovitusi. Teha läbi need sammud, mida ta pakub. Arvasid õigesti, neid on kokku 13. Kui sa kõike kohe ei saa teha, näiteks on puudu mõni pilt või logo, siis tee see lihtsalt hiljem, aga tee! Facebook kuvab sulle sammude jada avalehel. Saad alati vaadata, mis on veel tegemata. Need ei kao ka enne kui sul need täidetud on.

Nende seas on tavalised asjad nagu telefoni number ja veebiaadress jne. PS! Saad lisada vaid ühe telefoninumbri oma peamiseks kontaktiks. See on nõme, ma tean. Kuid sammude seas on ka soovitus kutsuda oma lehele 10 sõpra ja lisada tervituseks postitus. Jällegi, sa ei pea seda tegema kohe kui lehe loonud oled. See on veel pooleli.

Nipp!

Tööta alustades lehega, mis pole avalik! Ava “settings” ning kohe esimeses reas on “page visibility” Edit nupu abil saad ajutiselt oma lehe teha mitteaktiivseks kuniks soovitud muudatused on tehtud.

Kirjelda oma äri, lisa “call-to-action” nupp, lisa tooted e-poodi. Võta rahulikult, ära kiirusta. Vaata läbi, millised võimalused sul on oma äri või brändi kasvatamiseks on ning mis sinu oskustele kõige paremini vastab. Kasuta seda juba müügiks (about sektsioon)!

Mis on infot saad Facebook Meta lehelt lehe haldurina?

Ettevõtja sotsiaalmeedia ABC. Ekraanipilt ettevõtte äriprofiili uudisvoost

Avalehele tulles vaatavad sulle vastu kiirelt paar olulist näitajat – lehe külastajate arv viimasel kuul, postituste kaasatus (engagement), lehe meeldimised (kuigi kuvatakse nad kõik jälgijatena alates 2021) jne. Kokkuvõtvalt Insights. “See All nupust” juhatatakse sind statistika lehele. Andmed on sulle juhiseks. Jälgi neid vähemalt korra kuus. Et teada saada, mis töötab, ja mis mitte. Või, mis ajal su jälgijad aktiivsed on. Nii saad teada, mis su jälgijatele enim huvi pakub. Või millisele ajale postitus ajastada. Ära arva, et sa ise tead 100%, mis kohe töötab!

Ettevõtja sotsiaalmeedia ABC Facebook postituse statistika Facebook Business konto vaates.
Posts Insights näitab sulle, milline postitus Facebookis töötab ja milline mitte. Testi alati.

Kui oled lehe kujundanud, oma sõbrad seda jälgima kutsunud (varasemalt koguti “like”-sid) ning neile esimesed postitusedki teinud, siis alles hakkab päris töö pihta. Nüüd saad sa jagada infot oma ettevõtte tööprotsesside kohta, rääkida toodetest, tutvustada inimesi. Kuid sinu, kui lehe halduri jaoks on oluline kasvatada numbreid. Mõne aja pärast, kui oled üle 100 jälgija leidnud, näed Business Suite kaudu oma külastajate demograafiat.

Kas palgata sotsiaalmeedia spetsialist või mässata ise?

Nagu lugesid, siis see on ajamahukas ettevõtmine. Ja minu kirjeldatu on vaid väike osa selle suure tee algusest. Kuid kõik, mis puudutab orgaanilist sotsiaalmeediat ehk see, mille levitamise eest sa raha Facebookile ei maksa, saab teha ka ise. Kuid seda on vaja teha pidevalt, konkreetse plaani järgi. Minu silmis on sotsiaalmeedia ABC, korralikult täidetud profiil, hea sisu ja aktiivne osalemine enda valdkonna gruppides. Sellest edasi saad mõelda Facebook Meta, Instagram ja WhatsApp reklaamidele.

Kui sul ettevõtte juhina pole selleks aega ja ka mõni töötajatest seda teha ei taha, siis on mõistlik pöörduda minusuguse sotsiaalmeedia spetsialisti poole. Poolikult koostatud sotsiaalmeedia strateegia on su ettevõttele kahjulik. Kuna sina tunned oma toodet või teenust kõige paremini, siis sisendi pead siiski andma. Ole halduriga pidevalt ühenduses – kaasa teda protsessidesse. See tähendab vahest rohkem, vahest vähem suhtlemist ning arutlemist, et leida eesmärk, probleem, mida lahendatakse.

Tee otsus ja varu aega!

On siis see sotsiaalmeedia spetsialist “päris” amet või mitte? Ettevõtja sotsiaalmeedia ABC andis sulle loodetavasti aimu, kuidas alustada algusest peale õigesti, kui otsustad ise sotsiaalmeedia haldust kontrollida. Imed ei juhtu üleöö, jälgijaid ei tule samuti sõrmenipsuga. See võtab kõik aega. Ma ei ole ilmselt kõige tuntub digiturundaja, kuid üksinda toimetades pole meie vahel pikka käsuliini. Minu lähenemine on personaalsem ja ma tahan ennekõike sind ja sinu äri tundma õppida. Nii saad parema Facebook ja Instagram sisuhalduse. Ning kui hästi räägid, teen ka veidi ekstra asju nagu SEO ja Google seadistamine. Ära karda minuga kontakti võtta!

Ahjaa, kas sa sotsiaalmeedia auditi juba tellisid? Ei? Vajuta siia ja täida vorm!

Psst.!!! Kui sa tahad teada, mis juhtub Facebookiga lähikümnendi jooksul, siis loe kindlasti minu artiklit selle kohta siit!