Rolevents kliendid
SA Tartu Ärinõuandla
Töö: Smart Manufacturing Meetup 2022 digiturundus – disain, maandumisleht, sisuturundus.
SA Tartu Ärinõuandla pöördus minu poole soovituste järgselt, et leida osalejaid tööstuskonverentsile, mida nad juba viiendat aastat korraldamas olid. Tegin maandumislehel muudatusi, mis suunaksid piletiostule. Kirjutasin Facebook’i reklaamikampaania ning e-maili turunduse tekstid, mille klient saatis oma meilihaldus tarkvarast oma sihtrühmadele ise laiali.
Lähenesin jällegi intervjuude kaudu, et saada võimalikult palju aru, mis on põhiline probleem, mida konverents lahendab – miks seda tehakse, sealt edasi saime luua strateegia, kuidas seda teha ja sellele tegevuskava ehk mida teha. Kõige tipuks kujundasin kõik visuaalid, mida konverentsi turundamiseks vaja oli – alates sisuturunduse artiklibänneritest, kuni kaelakaartideni välja.
Klaasiprofid
Töö: kodulehe tegemine, SEO teenus
Klient jõudis minuni soovituste kaudu. Nende vana veebileht oli html baasil ja sellel polnud peale kontaktide ja teenuste ühesõnalise kirjelduse midagi. HTML-il kui koodil pole midagi viga, see on tihti kergem, kui enamik wordpress kujundusmalle. Mina aga ise koodi ei kirjuta ja tegin uue lehe wordpress Gutenberg plokkidest, mis on samuti kergemad, kui enamik “page builder” ehk veebilehe ehitajad nagu Elementor, WP Bakery ja muud sellised.
Tegin neile 47 leheküljelise pakkumise, mis selgitas ära, kuidas ma tööd teen, kui kaua mingi protsess aega võtab ning millised on järgmised sammud peale veebilehe valmimist.
Tegin seejärel Klaasiprofid tiimiga intervjuu, samuti intervjueerisin nende suuremaid kliente. Sealt edasi teostasin põhjaliku märksõna analüüsi, võtsime nende teenused pulkadeks lahti, salvestasin kõik nii piltide kui ka video näol. Kogu protsessi vältel lõin ka ettele vajaliku Google My Business ja loomulikult seadistasin Search Console koos Google Analyticsiga.
Et protsess oli algusest peale tehtud SEO parimatest praktikatest lähtuvalt ning leht on WordPress enda Gutenberg plokkidega ehitatud, on see väga kiire ja Google indekseeris selle väga kiiresti. Esimesel aastal tõi see nädalas ca 3-4 päringut ja veebileht jõudis Googles esilehele top 10 sekka üsna kiiresti.
Kui andmeid oli juba üle poole aasta analüütika alusel kogutud, oli andmeid, mis lubasid SEO osa täpsustada. 1.5 kuud hiljem tõusis klaasiprofid.ee veebileht mitme märksõnaga Google’s esimeseks ja liikluse kasv kolmekordistus.
See veeb toodab nüüd päringuid igapäevaselt ja jätkan SEO täpsustamist igakuiselt, et ka kõikide teiste oluliste märksõnadega edestaks ettevõte oma olulisemaid konkurente. See näitab, et SEO kodulehe optimeerimine on pikk mäng ja kodulehe tegemine ei saa ühe korraga valmis.
Vaata ise järgi: klaasiprofid.ee
UpHill Snow Drag
Mäkketõusu kiirendusvõistlus, kus võistlevad sõiduautod, ATV-d, lumesaanid. Minu isiklik projekt.
Kujundasin veebilehe. Oluline oli, et kodulehelt saaks mugavalt registreerida võistlusele. E-poe võimekusega, et otse kodulehelt saaks soetada pealtvaatajate piletid. Loomulikult käib asja juurde veebilehe hooldus.
Lisaks kogu sotsiaalmeedia – Facebooki ja Instagrami haldus, reklaam, raadioreklaamiks tekst.
Uphill Snow Drag sotsiaalmeedia turunduse puhul oli eriti vinge see, et suutsime jõuda üle 70000 inimeseni, hoolimata väikesest jälgijate arvust (alla 500). Suur osa on sellest kindlasti erilises formaadis. Tavalised sõiduautod ja ATV-d, aga ka lumesaanid võistlevad avalikus suusakeskuses.
Loe siit, kes on digiturundaja Roland Kivitare?
Arsi Töökoda
Töö: kodulehe tegemine, SEO kodulehe optimeerimine
Järgmine klient, kes jõudis minuni soovituste kaudu. Tegu on väikese talumaja rehielamu poolele ehitatud töökojaga, mille peamiseks tegevusalaks on Autoremont Lääne-Virumaal, Rakveres. Lisaks ka rehvivahetus ja konditsioneeri täitmine jne. Tavalised autoremondi töökoja teenused.
Algselt oli kliendil olemas nn. “one-pager” ehk ühe leheline veeb. Lihtsalt visiitkaard oma olemuselt, et oleks olemas kontaktid ja hinnakiri. Mina pakkusin kliendile siiski välja, et kaardistame teenused, teeme peamistele teenustele oma alamlehed ja optimeerime need nii, et need tooks ka liiklust lehele.
Kui teenused said kaardistatud, koostasin märksõna analüüsi, leidsin otsingusõnade mahud ja mis peamine, vaatasin üle konkurendid. Teised sarnased töökojad olid Rakveres ning see töökoda on vaid 16km suuremast keskusest eemal, siis oli otsus nendega konkureerima hakata. Minu ja kliendi plussiks oli, et ega keegi neist eriti SEO-le tähelepanu pööranud polnud ning otsingutulemuste pingerida on kujunenud ajalooliselt. Seega oli esimestele positsioonidele jõudmine kergemini saavutatav.
Kui vaadata ahrefs.com raportit, siis on selgelt näha SEO mõju. Kui eelnevalt ei saanud veebileht üldse liiklust, siis peale optimeerimist jõuavad inimesed lehele – orgaaniliselt. Edasine, kas võetakse ka kontakti sõltubki juba veebi sisust ja sellest, kas see lahendab nende jaoks otsingu kavatsuse ehk probleemi, millele nad lahendust otsivad.
Võin julgelt öelda, et võetakse. Veel paremaks saab kontaktivõtmise teha lisades kontaktivormi lehele, kuid selle kliendi otsus oli, et ta seda ei soovi. Inimesed helistavad ja sealt edasi toimub juba aja broneerimine ning pakkumiste tegemine.
Otse loomulikult seadistasin ka Google My Business ja Search Console kontod. Jälgin igakuiselt liiklust, kui toimub langus, siis püüan aru saada, miks see nii on ja mida teha, et seda edaspidi ikka kasvatada. Kui alustava ettevõtte digiturundus teha koheselt õigesti, toob see ka tulemusi.
Vaata ise järgi: arsigaraaz.ee
HobiHoid – hobitehnika majutus Põltsamaal
HobiHoid.ee puhul on tegemist väga südamelähedase projektiga. Kui oled siin lehel minust lugenud, siis tead, et olen suur autosõber. Kohe nii suur, et vahest kirjutan ka ühte Eesti suurimasse blogisse Petrolheads.ee. Ja autosõpradel on vahest vähem või rohkem hobitehnikat – nii ka minul. Autosid ja tsikleid või muud säärast on tore tarbida, kuid neid on vaja ka kusagil hoida. Nii leitigi ruumid, mis sobisid erineva hobitehnika hoidmiseks ja nüüd tuli need ka väljamüüa. Mõeldud, tehtud.
Koostasin veebilehe ja Facebooki ning Instagram kanalid. Loomulikult ka Google My Business konto, et kliendini mugavalt juhiseid saaks. Edasi oli vaja sõna kaugemale viia ja sotsiaalmeedia sisuplaanide kõrvale optimeerisin Facebooki reklaamikampaaniad. Lõpptulemuseks müüdi Hobihoid ruumid ca 35€ reklaamieelarve abil esimesel talvehooajal 100% välja. Hoolimata sellest, et ruumid on hooajaks välja müüdud toimub igakuiste sisuplaanide järgi erineva sisuhaldus, et püsida jälgijate silmis olulisena.
Lepp Motors
Korrastasin Lepp Motors veebilehe, ühendasin Facebooki ja Instagrami sotsiaalmeedia kontod. Avasin Google My Business konto ja seadistasin Search Console koos Google Analyticsiga.
Lisaks oleme koos paika pannud sotsiaalmeedia turunduse strateegia, mida järgides saab ettevõte pidevalt uusi kliente ja päringuid nii Facebookist kui ka kodulehelt. Kuidas aitab sind sotsiaalmeedia spetsialist saad lugeda minu digiturunduse blogist.